Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.
Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.

Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.

U listopadu 2017. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih predstavila je rezultate istraživanja Obrazovanje odraslih u Hrvatskoj 2017. i Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. koji su izrađeni u okviru ESF projekta Promocija cjeloživotnog učenja.

Istraživanje je obuhvatilo 2.369 sudionika iz čitave Hrvatske tijekom 2017. godine s ciljem utvrđivanja obrazovnih aktivnosti i načina na koje se odrasli u Hrvatskoj uključuju u cjeloživotno učenje, sociodemografske strukture polaznika u obrazovanju odraslih, motivacije i prepreka, te ishoda učenja i koristi od uključivanja u cjeloživotno učenje. Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. pruža analizu stanja u području cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj, temeljno strateško usmjerenje promotivnih aktivnosti cjeloživotnog učenja, te specifične akcijske / komunikacijske planove za promociju cjeloživotnog učenja usmjerene na pojedine ciljane skupine: polaznike u formalnom sustavu odgoja i obrazovanja, postojeće i potencijalne polaznike u obrazovanju odraslih, poslodavce, ranjive društvene skupine, donositelje odluka u obrazovnoj politici i pružatelje usluga u cjeloživotnom obrazovanju. 

Prema istraživanju o obrazovanju odraslih u Hrvatskoj, prosječni polaznik u obrazovanju odraslih je mlađi od 40 godina, zaposlen, s kvalifikacijom višom od srednjoškolske razine, sa srednjim ili višim prihodima, te stanovnik urbanih područja. Glavne prepreke za sudjelovanje u programima formalnog obrazovanja predstavljaju visoki troškovi, različiti životni prioriteti, poslovne i obiteljske obaveze, nedovoljna informiranost o dostupnim programima, udaljene lokacije pružatelja usluga obrazovanja, zdravstveni problemi te nepravovremene prijave. Osnovnu motivaciju za sudjelovanje u obrazovanju odraslih predstavljaju kognitivni interesi i intelektualni razvoj, te profesionalni razvoj, promaknuće ili poboljšani izgledi za zapošljavanje.

Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. doprinijet će razvoju Tjedna cjeloživotnog učenja, godišnje obrazovne manifestacije koju organizira Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Prioriteti za promociju cjeloživotnog učenja obuhvaćaju podizanje svijesti o potrebi učenja tijekom cijelog života, odnosno učenja radi osobnog i društvenog razvoja, koristi cjeloživotnog učenja pri prilagodbi promjenama na tržištu rada i specifičnim potrebama polaznika, za unapređenje karijere i veću zapošljivost, kao i značaja neformalnih i informalnih oblika učenja.

19.3.2018. 16:32:43

RSS Feed

Cedefop to test labour mobility opportunities for refugees

Cedefop has started a project to investigate how vocational education and training (VET) can effectively contribute to creating labour mobility opportunities for adult refugees.

more...
VET, an underused route to a good job in Greece

According to an opinion survey on vocational education and training (VET) carried out by Cedefop, around 64% of respondents who studied VET in Greece found their first long-term job within a year,

more...
Finland: government emphasises VET in 2019-23 programme

The 2019-23 government programme aims to increase the number of people completing upper secondary education, improve outreach, invest more in VET and promote continuing learning. 

more...