Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.
Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.

Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.

U listopadu 2017. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih predstavila je rezultate istraživanja Obrazovanje odraslih u Hrvatskoj 2017. i Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. koji su izrađeni u okviru ESF projekta Promocija cjeloživotnog učenja.

Istraživanje je obuhvatilo 2.369 sudionika iz čitave Hrvatske tijekom 2017. godine s ciljem utvrđivanja obrazovnih aktivnosti i načina na koje se odrasli u Hrvatskoj uključuju u cjeloživotno učenje, sociodemografske strukture polaznika u obrazovanju odraslih, motivacije i prepreka, te ishoda učenja i koristi od uključivanja u cjeloživotno učenje. Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. pruža analizu stanja u području cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj, temeljno strateško usmjerenje promotivnih aktivnosti cjeloživotnog učenja, te specifične akcijske / komunikacijske planove za promociju cjeloživotnog učenja usmjerene na pojedine ciljane skupine: polaznike u formalnom sustavu odgoja i obrazovanja, postojeće i potencijalne polaznike u obrazovanju odraslih, poslodavce, ranjive društvene skupine, donositelje odluka u obrazovnoj politici i pružatelje usluga u cjeloživotnom obrazovanju. 

Prema istraživanju o obrazovanju odraslih u Hrvatskoj, prosječni polaznik u obrazovanju odraslih je mlađi od 40 godina, zaposlen, s kvalifikacijom višom od srednjoškolske razine, sa srednjim ili višim prihodima, te stanovnik urbanih područja. Glavne prepreke za sudjelovanje u programima formalnog obrazovanja predstavljaju visoki troškovi, različiti životni prioriteti, poslovne i obiteljske obaveze, nedovoljna informiranost o dostupnim programima, udaljene lokacije pružatelja usluga obrazovanja, zdravstveni problemi te nepravovremene prijave. Osnovnu motivaciju za sudjelovanje u obrazovanju odraslih predstavljaju kognitivni interesi i intelektualni razvoj, te profesionalni razvoj, promaknuće ili poboljšani izgledi za zapošljavanje.

Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. doprinijet će razvoju Tjedna cjeloživotnog učenja, godišnje obrazovne manifestacije koju organizira Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Prioriteti za promociju cjeloživotnog učenja obuhvaćaju podizanje svijesti o potrebi učenja tijekom cijelog života, odnosno učenja radi osobnog i društvenog razvoja, koristi cjeloživotnog učenja pri prilagodbi promjenama na tržištu rada i specifičnim potrebama polaznika, za unapređenje karijere i veću zapošljivost, kao i značaja neformalnih i informalnih oblika učenja.

19.3.2018. 16:32:43

RSS Feed

Slovakia: major events promoting lifelong learning

Important events took place during the last week of November 2018 on the occasion of the 18th Lifelong learning week, organised by the

more...
Slovenia: VET Act amendments

Amendments to the Vocational education (VET) Act, adopted in December 2017, came into effect in September 2018.

more...
Cedefop skills forecast findings in new country reports

Cedefop has launched a series of country reports summarising the key findings of the 2018

more...