Obrazovanje za uspješniju intergraciju migranata
Obrazovanje za uspješniju intergraciju migranata

Obrazovanje za uspješniju intergraciju migranata

Prije dva desetljeća Hrvatska je primila više od pola milijuna izbjeglica susjednih zemalja pogođenih ratom te ima značajno iskustvo u prihvatu migranata. Uslijed nedavne izbjegličke krize, Hrvatska se suočila s manjim brojem migranata s područja Bliskog istoka.

Obrazovanje predstavlja iznimni društveni resurs koji doprinosi migrantima i širem društvu kroz brojne prilike za povećanje vještina, znanja i prilika za zapošljavanje. Djeca migranata, tražitelji azila, te stranci pod privremenom ili supsidijarnom zaštitom imaju pravo na osnovno i srednjoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj. U školskoj godini 2017./2018., 43 migranta pohađala su osnovnu školu, sedam ih je pohađalo srednju školu, dok je četiri bilo upisano u predškolski odgoj. Ministarstvo znanosti i obrazovanja surađuje s Ministarstvom unutarnjih poslova na integraciji migranata kroz program učenja hrvatskog jezika, povijesti i kulture. Program se provodi u svim školama koje pohađaju djeca migranata, uključujući devet srednjih škola. Djeca tražitelja azila koja ne znaju ili slabo govore hrvatski jezik pohađaju jezične tečajeve prije upisa u redovnu školu.

Priznavanjem inozemnih kvalifikacija u svrhu nastavka obrazovanja ili pristupanja tržištu rada također se nastoji olakšati integracija migranata. Priznavanje inozemnih kvalifikacija provodi Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje, te obrazovne ustanove. S obzirom na okolnosti migracija, izbjeglice često ne posjeduju valjane dokumente koji dokazuju njihovo znanje i vještine što zahtjeva vrednovanje prethodnog učenja. Hrvatsko zakonodavstvo i njegova primjena jamče da izostanak važećih dokumenata ne može predstavljati osnovu za odbijanje zahtjeva za priznavanje inozemnih kvalifikacija.

U Hrvatskoj se ujedno provode mjere stručnog usavršavanja nastavnika u svrhu uspješnije potpore migrantima u procesu obrazovanja. Posebna pozornost posvećena je građanskom odgoju i obrazovanju, projektima i suradnji s organizacijama civilnog društva s ciljem osiguravanja interkulturalnog obrazovanja. Naposljetku, planira se korištenje sredstava iz EU fondova za potporu migrantima kroz pružanje kvalitetnijih usluga i osposobljavanje obrazovnih djelatnika u svrhu učinkovitije integracije migranata u hrvatsko društvo.

19.3.2018. 16:28:49

RSS Feed

Hungary: Sectoral skills councils linking quality VET to jobs

On 12 December 2017 the Hungarian Parliament passed the amended Act on Vocational and Adult Training, opening the way for establishing sectoral skills councils (SSCs).

more...
Italy: national qualifications framework finalised

Italy’s national qualifications framework (NQF) was adopted in January 2018. The Italian NQF has eight levels and its level descriptors are knowledge, skills, autonomy and responsibility.

more...
Germany: digitisation in inter-company vocational training and competence centres

Demands in technical equipment for inter-company vocational training centres (ÜBS) have been increasing due to rapidly increasing requirements in digitisation and the technical changes in work proc

more...