Dualno obrazovanje u fokusu
Dualno obrazovanje u fokusu

Dualno obrazovanje u fokusu

S obzirom na potrebu za povećanjem niske zapošljivosti radnika sa strukovnim kvalifikacijama, strukovno obrazovanje i osposobljavanje u Hrvatskoj, a osobito dualno obrazovanje, u 2017. godini je privuklo značajnu pozornost donositelja odluka i ključnih dionika. Strukovno obrazovanje uvršteno je u Nacionalni program reformi Vlade Republike Hrvatske 2016., uz Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016.-2020. koji predviđa uvođenje dualnog obrazovanja. Redoviti mjesečni sastanci na temu strukovnog, odnosno dualnog, obrazovanja osiguravaju kontinuiranu potporu Vlade, a predvode ih potpredsjednik Vlade i ministar nadležan za obrazovanje, u suradnji s ključnim dionicima.

U veljači 2017. Vijeće za gospodarska pitanja Predsjednice Republike Hrvatske također je predstavilo svoje preporuke koje se odnose na strukovno obrazovanje. Preporuke Vijeća odnose se na povećanje značaja strukovnog obrazovanja i njegove povezanosti s tržištem rada, jačanje profesionalnih vještina, te na povećanje fleksibilnosti i suradnje u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. U kontekstu izazova u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, Vijeće je izdvojilo trenutno nepostojanje sustava dualnog obrazovanja, nedovoljno stručno osposobljavanje ili njegovo ukidanje, nedostatno priznavanje ishoda učenja, te nedovoljne prilike za stjecanje poduzetničkih vještina i sposobnosti. Glavni ciljevi odnose se na ponovno uvođenje dualnog obrazovanja i razvoj kurikuluma koji će omogućiti stjecanje kompetencija u skladu s potrebama tržišta rada.

Ranije inicijative također se odnose na uvođenje dualnog obrazovanja poput inicijativa Hrvatske gospodarske komore (HGK), uz podršku austrijske i njemačke gospodarske komore, koja dualno obrazovanje vidi kao priliku za smanjenje nezaposlenosti mladih i iseljavanja kvalificirane radne snage u članice EU sa snažnijim gospodarskim tržištima. Kao prvi korak, HGK predlaže pilot projekt koji prethodi postupnom povećanju udjela učenika u dualnom obrazovanju na godišnjoj razini. Naime, Erasmus+ projekt Capp4App HGK usmjeren je na pružanje snažnije podrške malim i srednjim poduzećima u provedbi dualnog obrazovanja i unapređenju sustava naukovanja. Dodatni napori u ovom području uključuju Cedefop-ov tematski pregled područja naukovanja u Republici Hrvatskoj u okviru projekta Thematic Country Review on Apprenticeship.

S obzirom na snažnu potporu ključnih dionika i donositelja odluka, očekuje se da će radna skupina za razvoj modela i pripremu uvođenja dualnog obrazovanja u narednom razdoblju predložiti smjernice za razvoj dualnog obrazovanja u okviru strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj.

19.3.2018. 16:22:27

RSS Feed

Luxembourg: Sprong an D’Léier – project for preventing drop outs

The beginning of 2019 brought a new project Sprong an D’Léier, which

more...
Hungary: VET Innovation Council – A new driver of change in vocational training

The landscape of the national vocational education and training (VET) system is changing, no less due to the challenges of the fourth industrial revolution.

more...
Finland: Skills in 2035

more...