Dualno obrazovanje u fokusu
Dualno obrazovanje u fokusu

Dualno obrazovanje u fokusu

S obzirom na potrebu za povećanjem niske zapošljivosti radnika sa strukovnim kvalifikacijama, strukovno obrazovanje i osposobljavanje u Hrvatskoj, a osobito dualno obrazovanje, u 2017. godini je privuklo značajnu pozornost donositelja odluka i ključnih dionika. Strukovno obrazovanje uvršteno je u Nacionalni program reformi Vlade Republike Hrvatske 2016., uz Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016.-2020. koji predviđa uvođenje dualnog obrazovanja. Redoviti mjesečni sastanci na temu strukovnog, odnosno dualnog, obrazovanja osiguravaju kontinuiranu potporu Vlade, a predvode ih potpredsjednik Vlade i ministar nadležan za obrazovanje, u suradnji s ključnim dionicima.

U veljači 2017. Vijeće za gospodarska pitanja Predsjednice Republike Hrvatske također je predstavilo svoje preporuke koje se odnose na strukovno obrazovanje. Preporuke Vijeća odnose se na povećanje značaja strukovnog obrazovanja i njegove povezanosti s tržištem rada, jačanje profesionalnih vještina, te na povećanje fleksibilnosti i suradnje u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. U kontekstu izazova u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, Vijeće je izdvojilo trenutno nepostojanje sustava dualnog obrazovanja, nedovoljno stručno osposobljavanje ili njegovo ukidanje, nedostatno priznavanje ishoda učenja, te nedovoljne prilike za stjecanje poduzetničkih vještina i sposobnosti. Glavni ciljevi odnose se na ponovno uvođenje dualnog obrazovanja i razvoj kurikuluma koji će omogućiti stjecanje kompetencija u skladu s potrebama tržišta rada.

Ranije inicijative također se odnose na uvođenje dualnog obrazovanja poput inicijativa Hrvatske gospodarske komore (HGK), uz podršku austrijske i njemačke gospodarske komore, koja dualno obrazovanje vidi kao priliku za smanjenje nezaposlenosti mladih i iseljavanja kvalificirane radne snage u članice EU sa snažnijim gospodarskim tržištima. Kao prvi korak, HGK predlaže pilot projekt koji prethodi postupnom povećanju udjela učenika u dualnom obrazovanju na godišnjoj razini. Naime, Erasmus+ projekt Capp4App HGK usmjeren je na pružanje snažnije podrške malim i srednjim poduzećima u provedbi dualnog obrazovanja i unapređenju sustava naukovanja. Dodatni napori u ovom području uključuju Cedefop-ov tematski pregled područja naukovanja u Republici Hrvatskoj u okviru projekta Thematic Country Review on Apprenticeship.

S obzirom na snažnu potporu ključnih dionika i donositelja odluka, očekuje se da će radna skupina za razvoj modela i pripremu uvođenja dualnog obrazovanja u narednom razdoblju predložiti smjernice za razvoj dualnog obrazovanja u okviru strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj.

19.3.2018. 16:22:27

RSS Feed

Norway: earlier specialisation for vocational learners

The government is increasingly focusing on vocational education in an effort to update it.

more...
Croatia: establishing a network of regional centres of competence

In July 2018, 25 VET schools were chosen among 42 applicants to become the first centres of competence in Croatia.

more...
Denmark: municipalities called to step up their role in vocational education

Vocational colleges still face problems with recruitment and low completion rates.

more...